Vicdan köprüsünün adı, Cansuyu

yorum yok
1 views okuma
19 Ağustos, 2012

Uzun yıllardan bu yana Budist Rakhinelerin zulüm ve katliamı altında ezilen Arakanlı Rohingya Müslümanları, zulmün zirve yaptığı Haziran ayından bu yana dünyanın kendilerine uzanacak merhamet elini beklemekteler.

Ramazan Kaya/Arakan

Zulümden kurtulabilen Müslümanların bir kısmı Bangladeş’teki kamplara, bir kısmı da Endonezya’ya sığındı… Kalanlarsa… Yaşadıkları yalnızca ölüm değil… Katliam değil… Irza tecavüz ve yağmalar da tüyler ürpertici boyutta… Oradan yansıyan görüntüler kan donduracak türden. Budist Rakhinelerin Müslüman cesetlerini yakışları… Hatta yaralı Müslümanların canlı canlı ateşe atılışları… Aman Allah’ım…

Kurulduğu günden beri Arakan’da yaşananları yakından izleyen ve sürekli olarak bölgeye yardım gönderen Cansuyu Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği’yle birlikte zulme sessiz ve duyarsız kalmamanın verdiği onurla Arakan’a doğru yola çıktık…  Bizden çok uzakta, dünyanın sırt döndüğü Arakanlı Müslümanlarla Anadolu arasında merhamet ve iyilik köprüsü kuruyorduk… Yolumuz uzundu. Şartlar çetin… Ne gam… Yükümüz merhamet… Heybemiz insanlık doluydu…

3 Ağustos Cuma günü Cansuyu Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği’nin gönüllüleri olarak Dış Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı’ndan Muhammed Musa Budak, Tika’dan Emre Üstün ve ben; Ankara’dan İstanbul’a, oradan da 7 saat süren uzun ve yorucu bir yolculuğun ardından sabaha doğru Bangladeş’in başkenti Dakka’ya ulaştık. Ancak yolumuz henüz bitmemişti… Arakanlı Rohingya Müslümanlarının sığındığı mülteci kamplarına ulaşabilmek için akşama kadar uçak saatini bekleyecektik.

Havaalanında yaptığımız iftarın ardından partner kuruluşumuzdan kardeşlerimizle birlikte Saat 19:20 uçağı ile Bangladeş’in 5 milyona varan nüfuslu liman kenti Çitagong’a hareket ettik. Bir saate yakın süren uçak yolculuğunun ardından Çitagong’aydık… Bu şehirden kampların bulunduğu Cox’s Bazar’a gitmemiz gerekiyordu. Çitagong ile Cox’s Bazar arasında 180 kilometrelik karayolu mesafesini bir araç kiralayarak 5 saat süren bir yolculuk sonunda tamamlayabildik.

Cox’s Bazar’a vardığımızda saatler gece yarısını çoktan geçmişti. Ne gam..Hiç uyumadan çalışmalara başladık. Cox’s Bazar’da da ekibimize dâhil olan kardeşlerimizle konuyu enine boyuna tartışarak bazı kararlar aldık. Zamanımız çok kısıtlı olduğu için hızlı hareket ederek Türkiye’den bize emanet edilen yardımları muhtaçlara ulaştırmamız gerekiyordu.

View the original article here

Bir önceki yazımda « makalem var.

Site web editörü olan admin makale yazarlığı yapar. Site web editörü olan admin .

ETİKETLER :

Benzer Yazılar

2015 Seçimini Kim Kazandı Kazanan Parti Olmadı Kazanan Türkiye oldu ve ...

1 Kasımda yapılacak olan seçimlerin hazırlıkları başladı akp mh hdp ...

Uzmanlar Kara Turp Böbrek tAşı Na Çok iyi Geldiğini Ve Böbrek ...